Logo ja historiikki

Syksyllä 2021 Kaarinan Taideyhdistys ry päätti kahdesta merkittävästä hankkeesta: 40-vuotishistoriikin kirjoittamisesta ja yhdistyksen logon uudistamisesta. Yhdistyksen 40-vuotishistoriikin on kirjoittanut yhdistyksemme jäsen Tuula Halttunen, joka on koonnut historiikin lukemattomista eri lähteistä ja kirjoittanut sen aikajärjestykseen.

Historiikki 2022.jpg

Taideyhdistyksen logokilpailuun osallistui viisi jäsentä seitsemällä eri ehdotuksella.

Ensimmäisen palkinnon on voittanut työ nimeltä ”Ruudut”.

Palkintolautakunta totesi, että voittajatyö on graafinen sekä tyylikäs ja sen sommittelu on tasapainossa. Logo toimii sekä pieni- että suurempikokoisena ja mustavalkoisena sekä värillisenä. Työssä on oivaltava linkki Piet Modrianin teoksiin. Logo on hienosti Kaarinan hengessä kiinni. Inspiraation työn tekijä on saanut Kaarina-talon ikkunoista sekä värisävyt on johdettu Kaarinan vaakunasta.

KTY_logo.jpg

Voittajatyön tekijä Tuula Halttunen (oikealla) ja yhdistyksen puheenjohtaja Riitta Nylander. Kuva: Esko Keski-oja.

40v_juhlanayttely-411.jpg