TOIMINTASUUNNITELMA V. 2019

30.1.2019 Gisela Ruotsalainen

Vuosikokous pidetään lauantaina 23.2.2019 klo 12-14 Kaarina-talossa nh. Piikkiönlahti, 2 krs.

Näyttelyt

Jäsenten kevätnäyttely pidetään Kaarina-talossa 2-30.4.19. Teemana on “Henkilökuvia”.  Jokainen voi tuoda kaksi työtä joiden tulee olla uusia.

Syysnäyttely vielä avoin.

Kurssit  (esitetty aikajärjestyksessä)

Muotokuvamaalaus kurssi järjestetään 2-3.2.2019 Koriston Tallissa. Opettajana kuvataiteilija Mervi Patala.

Lapsi-aikuinen taidekurssi järjestetään 9-10.3.19 Koriston Tallissa. Opettajana taidemaalari Eija Ruoho sekä Inkeri Pöytsiä.

Maisemamaalaus kurssi järjestetään 25-26.5.19  Koriston Tallissa. Opettajana kuvataiteilija Tatsuo Hoshika.

Lapsi-aikuinen taidekurssi järjestetään 5-6.10.19 Koriston Tallissa. Opettajana  taidemaalari Eija Ruoho.

Jäsenten töiden taidekritiikki 27.10.19 pidetään Koriston Tallissa. Pitäjänä kuvataiteilija Kaari Könönen.

Yhteismaalaus tilaisuudet pidetään Koriston tallissa. Lukkoon lyödyt ajat ovat:  12-13.1, 13-14.4, 16-17.11. Mahdollisuuksien ja toiveiden perusteella lisäämme niitä muun toiminnan lomaan.

Taiteen päivä 10.7.

Maalaamme luonnossa, Arboretum Yltöinen, Piikkiö.

Retket

Taidekierros Turussa 17.3. Taidemuseo sekä Rettigin palatsi. Kokoonnumme Taidemuseon aulassa ja siitä lähdemme liikkeelle. Molemmissa paikoissa museon opas.

Näyttelymatka Helsinkiin 12.9. Vierailemme Ateneumissa sekä käymme katsomassa Helsingin uutta pääkirjastoa, Oodia.

Luento

Aihe Helene Schjerfbeckin elämä, taide ja mallit.

Kaarinan kaupungin kanssa yhteistyönä järjestetään luento 21.11 Kaarina-talon auditoriossa. Luennoitsija Sue Cedercreutz-Suhonen, entinen Villa Gyllenbergin pääopas ja Schjerfbeck-asiantuntija.

Harrastetori

Osallistuminen 19.1 Kaarinan kaupungin järjestämään tilaisuuteen jossa paikalliset yhdistykset esittäytyvät.

Stipendi

Kaarinan lukion kahdelle oppilaille annetaan lahjakortti yhdistyksemme kursseille. Kuvaamataidon opettaja valitsee niiden saajat.

Yhdistyksen jäsenhankinta

Markkinoimme ammattilaisten vetämiä kursseja mahdollisimman laajasti somessa. Lisänä paikallislehtien ilmoitukset sekä artikkelit toiminnastamme.

Tiedottaminen

Tiedotus jäsenille tapahtuu sähköpostitse ja jäsenet joilla sitä ei ole, saavat ne kirjeitse.

Toiminnan rahoitus

Rahoitus toteutetaan jäsen-, kurssi- ja osallistumis maksuilla, Kaarinan kaupungin avustuksella sekä pienimuotoisella jäsenten teosten myynnillä (lahjoituksena yhdistykselle ja myynti tapahtuu eri tilaisuuksien yhteydessä jos mahdollista).

Yhteistyö muiden yhdistysten kanssa

Tänä vuonna on tarkoitus osallistua Viron Jögeva yhteistyön aloittamiseen. Ensimmäinen kokous pidetty. Jatkoa seuraa myöhemmin.