YHDISTYS

Kaarinan Taideyhdistys ry on perustettu vuonna 20.9.1982. Se kokosi eri taidelajien harrastajia yhteen.

Aikaisemmin jäsenet harrastivat niin kuvataiteita kuin kirjoittamista. Nykyään toiminta on kuvataiteen parissa.

Yhdistys järjestää

• Kuvataidekursseja aikuisille 2-3 kertaa vuodessa. Opettajina kursseilla ovat toimineet mm. kuvataiteilijat Elina Ruohonen, Mika Törönen, Jorma Hyttinen, Tarja Orvokki Virtanen, Seija Sainio, Mervi Patala ja Tatsuo Hoshika.

• Aikuinen/lapsi kurssi 2 kertaa vuodessa.

• Yhteistyössä Kaarinan kaupungin kanssa järjestämme syksyisin luentotilaisuuden.

• Jäsenten taidenäyttelyitä.

• Taidematkoja järjestetään niitäkin pari kertaa vuodessa. Kohteina eri museot kohtuullisen matkan päässä. Viimeksi tutustuttiin Turun tarjontaan. Viime syksynä oli Ateneum ja Amos Rex Helsingissä. Näille retkille ovat myös ei jäsenet  tervetulleita.

• Yhteisiä maalauspäiviä

• Taiteen päivään osallistumme. 2018 olimme maalaamassa Kupittaan siirtolapuutarhassa. Elo-syyskuussa Konstrundanin aikaan pidämme Kulkulupa-tapahtuman perinteisesti Koriston Tallilla.

• Kaarinan lukion oppilaalle olemme antaneet vuosittain stipendin. Kaupungille olemme tehneet taiteeseen liittyviä aloitteita.

• Luentoja

Useimmat tilaisuudet ovat avoimia myös yhdistyksen ulkopuolisille, hieman korotetulla maksulla.

Kaarinan Taideyhdistys ry täytti 35 vuotta vuonna 2017. Sitä juhlistettiin Kuusiston Taidekartanossa järjestettävällä näyttelyllä Juhlamielellä 6.-31.8.2017. Näyttelyssä oli esillä eri tekniikoilla toteutettuja teoksia ja teos, jonka tekoon osallistui 10 taideyhdistyksen jäsentä. Teoksen aiheena oli Kaarina. Juhlavuoden aikana yhdistys järjesti jäsenilleen kuusi viikonloppua kestäneen maalauskurssin.

Syksyllä 2016 teimme esityksen Kaarinan kaupunginvaltuustolle prosenttitaiteen käyttöönottamisesta ja vuonna 2019 ehdotimme taidelainaamon perustamista Kaarinan kaupunkiin.

Huhtikuussa 2019 Kaarinan Taideyhdistys lahjoitti 15 taulua Turun Yliopistollisen Keskussairaalan palliatiiviselle poliklinikalle. Teoksia oli kymmeneltä yhdistyksemme jäseneltä.

TYKS-Tauluja.jpg

HALLITUS 2021

Gisela Ruotsalainen, 0400 766 877, giselapieni@gmail.com

Hallituksen jäsenet