Tervetuloa Kaarinan Taideyhdistyksen kotisivuille!

Painamalla painiketta pääset toimintakalenteriin.

Navy Blue and Gold Classy and Elegant Personal Christmas Outdoor Banner(2).jpg

PALETTIVEITSIKURSSI

viikonloppuna 23.-24.3.2024 klo 10.00–15.00

Koriston tallilla, Prännikatu 1, Kaarina

Opettajana taidemaalari Jarkko Rantanen

1234.png

Kurssilla maalataan erilaisia kuva-aiheita palettiveitseä käyttäen. ”Siveltimenä” voi käyttää myös erilaisia muovipintaisia kortteja tai sormia. Etsitään uusia tapoja käsitellä maalia, teki sitten esittävää tai abstraktia maalausta. Palettiveitsen jälki on kulmikkaampaa ja kömpelömpää siveltimeen verrattuna, käytetään tätä työvälineen heikkoutta hyväksi vapaampaan työskentelyyn. Maalaamisen tulee olla nopeaa ja suoraviivaisempaa.

​

Kurssilla olisi hyvä olla useampi maalauspohja, koska tehdään useampaa maalausta samaan aikaan. Kurssi soveltuu akryyli- ja öljyväreille. Molempien kanssa voidaan käyttää erilaisia täyteaineita, hiekkaa, tekstuuripastaa jne. Nitriilikertakäyttöhanskat ovat tarpeeseen maalatessa käsin. Kurssilaisten olisi hyvä hankkia etukäteen haluamansa täyteaineet. Kuva-aiheet ja maalauspohjien koot ovat vapaat. Kannattaa ottaa huomioon, että maalia kuluu enemmän palettiveitsellä työskennellessä.

​

Taideyhdistys tarjoaa kahvin/teen/mehun ja pullat, muuten kannattaa ottaa omat eväät mukaan. Mikro käytettävissä.

​

Kurssimaksu on jäsenille 40 €, ei-jäsenille 50 €. Maksu tulee suorittaa ennen kurssin alkua Kaarinan Taideyhdistyksen tilille FI62 5710 8340 0145 24 viitteellä 2435. Sitovat ilmoittautumiset 18.3. mennessä Riitalle, rmnylander@gmail.com tai tekstiviestinä 050 328 2982.

Näyttely – SANOIN KUVAAMATON Kaarina-talossa

3.-27.4.2024

Screenshot 2024-02-21 190346ui.png

Yhdistyksen perinteiseen kevätnäyttelyyn voi ilmoittautua maaliskuun puolenvälin jälkeen Leenalle, keskioja.leena@gmail.com tai tekstiviestinä 050 5050 844. Muistathan kertoa teoksen nimen, tekniikan ja valmistumisvuoden. Laita tiedot paperille kirjoitettuna myös teoksen etupuolelle. Työssä pitää olla kunnollinen ripustuslenkki. Yksi työ/osallistuja. Näyttelymaksu on 10 €/henkilö. Maksu suoritetaan ennen näyttelyä Kaarinan Taideyhdistyksen tilille FI62 5710 8340 0145 24 viitteellä 2448.

​

Näyttelytyöt tuodaan Kaarina-taloon pääsiäisen jälkeen ti 2.4. klo 12.00–13.00, jonka jälkeen alkaa näyttelyn pystytys.

Näyttelyn purku on ma 29.4. klo 17.00–18.00. Aikaisemmin töitä ei saa hakea.

ROHKEASTI MUKAAN VAAN!

TAITEEN TULKINTA -kurssi

Kaarina-talon Kaarina-salissa

kolmena keskiviikkona

10., 17. ja 24.4. klo 17.30–19.00

4.png

Opettajana FM (taidehistoria) Ida Martikainen.

Taiteen tulkinnan kurssilla tutustutaan taiteen tulkinnan tapoihin, harjoitellaan katsomaan taidetta ja kertomaan siitä tehdyistä tulkinnoista.

Kurssilla perehdytään taiteen historiaan ja nykytaiteeseen sekä harjoitellaan tulkintaa erilaisten tekniikoiden avulla. Kurssin käytyäsi osaat hyödyntää erilaisia tapoja tulkita taidetta, ja sinulla on rohkeutta puhua näkemästäsi taiteesta sen perusteella, mitä itse siinä näet. Kurssi on suunnattu kaikille taiteesta kiinnostuneille. Osallistujilta ei edellytetä taitoa tehdä taidetta itse.”

Kurssi järjestetään yhteistyössä Kaarinan kaupungin kanssa, joten se on maksuton ja avoin kaikille asiasta kiinnostuneille.

MAALAUSVIIKONLOPPU

Koriston tallilla

13.-14.4.2024 klo 10.00–15.00

Maksuttomassa maalausviikonlopussa ei ole erikseen opettajaa, vaan jäsenet tekevät omia töitään mukavassa seurassa toisiltaan oppien ja halutessaan neuvoja saaden. Jos haluat tulla kokeilemaan maalausta, paikan päällä on tarvikkeita. Pidempään maalanneet jäsenet opastavat mielellään vasta-alkajia.

Yhdistyksestä kiinnostuneet ovat tervetulleita katselemaan ja kyselemään yhdistyksen toiminnasta.

​

Yhdistys tarjoaa kahvit ja pullat, muutoin kannattaa ottaa omat eväät mukaan. Mikro käytettävissä. Voit tulla ja mennä omaan tahtiin, järjestäjät ovat koko ajan paikalla.

MATKA Anne Mattilan taidekahvilaan Karvialle

la 18.5.2024