Tervetuloa Kaarinan Taideyhdistyksen kotisivuille!

Painamalla painiketta pääset toimintakalenteriin.

Navy Blue and Gold Classy and Elegant Personal Christmas Outdoor Banner(2).jpg

MATKA Anne Mattilan Taidekahvilaan Karvialle

Lauantaina 18.5.2024

2.png

Taidekahvilan alueella on 15 erilaista rakennusta, jossa jokaisessa pääset tutustumaan Annen maalauksiin sekä runoihin. Metsässä oleva taidepolku on pituudeltaan 700 metriä, sieltä löytyy mm. pieni sinisenlinnun pyhäkkö. Alueella on myös myymälä ja kahvila.

Bussi lähtee lauantaina 18.5. klo 8.30 Kaarina-talon ja Lidlin väliseltä kadulta. Menomatkalla poiketaan kahvilla. Perillä Karvialla ollaan noin klo 12.00.

Anne ottaa meidät vastaan ateljeerakennuksessa, jossa me juomme alkumaljat ja syömme buffet-aterian jälkiruokineen ja kahveineen. Ruokailun jälkeen alueeseen tutustutaan omatoimisesti.

Kotimatkalle lähdetään klo 15.00 ja Kaarinassa ollaan noin 18.30.

Kotimatkalla on laadukkaat arpajaiset. Arpajaisvoittoja otetaan mielellään vastaan bussissa. Yksi arpa maksaa 2 € ja 3 kpl arpoja saa 5 eurolla. Varatkaa pikkurahaa mukaan, kiitos.

Matka opastuksineen ja lounaineen maksaa jäsenille 35 € ja ei-jäsenille 55 €.

Matka maksetaan yhdistyksen tilille FI62 5710 8340 0145 24 viitteellä 2451.

Sitovat ilmoittautumiset Mariannelle montonenmarianne@gmail.com tai 040 526 5849 viimeistään ke 8.5. mennessä. Matka toteutetaan, mikäli lähtijöitä on 30.

KUVATAITEENPÄIVÄN maalaustapahtuma

Kuusiston linnanraunioilla

keskiviikkona 10.7. klo 11.00–15.00

Linnanrauniontie 634, 21620 Kaarina

3.png

Heinäkuun 10. päivänä, Suomen Kuvataiteen päivänä, meillä on maalaustapahtuma Kuusiston linnanraunioilla. Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin. Voit tulla myös kokeilemaan maalausta. Paikalla on tarvittavat välineet ja opastusta saa kokeneemmilta maalareilta.

Kuusiston keskiaikainen piispanlinna rakennettiin katolisen kirkon piispojen turvapaikaksi Piikkiönlahden rannalle 1200-luvun lopulla. Linna oli ainutlaatuinen rakennus Suomessa ja siellä isäntinä ehti olla 15 katolista piispaa. Linna purettiin Kustaa Vaasan käskystä vuonna 1528. Tänään linnasta on jäljellä vain pohjakerros.

Kuusistossa on avoinna myös linnan vierailukeskus näyttelyineen ja kahviloineen. Suuri parkkipaikka löytyy ennen Taidekartanoa. Raunioille pääsee keskiviikkoisin myös kulttuuribussilla, katso tarkemmin Kaarinan nettisivuilta.

Maalaustapahtumasta tulee lisäinfoa kesän alussa.