Arkistoidut tapahtumat 2023

VIIKONLOPPUMAALAUS 18.–19.11.

Koriston tallilla, klo 10.00–15.00

​

Maksuttomassa maalausviikonlopussa ei ole erikseen opettajaa, vaan jäsenet tekevät töitään hyvässä, leppoisassa seurassa toisiltaan oppien ja neuvoja saaden.

Yhdistys tarjoaa kahvit ja pullat, muutoin kannattaa ottaa omat eväät mukaan.

Voit tulla ja mennä omaan tahtiin, järjestäjät ovat koko ajan paikalla.

KRITIIKKITILAISUUS lauantaina 2.12. klo 11.00–14.00

Kaarina-talossa, Piikkiönlahti-huoneessa

Kriitikkona kuvataiteilija Reija Palo-oja

​

Halukkaat saavat tuoda 1–2 omaa teostaan kriitikon arvioitavaksi. Reija Palo-oja antaa ystävällistä palautetta ja kehitysideoita, joita voi hyödyntää seuraavissakin maalauksissa. Työt arvioidaan nimettöminä, joten peitä signeerauksesi.

Osallistumismaksu 5 €/henkilö, joka maksetaan yhdistyksen tilille FI62 5710 8340 0145 24 viitteellä 23113. Ilmoittautumisia ottaa vastaan Leena Keski-Oja, keskioja.leena@gmail.com tai puh. 0505050844.

Mainos POP-UP.jpg

POPUP-MYYNTINÄYTTELY lauantaina 9.12. klo 10.00–14.00

samaan aikaan Kaarinan Joulutorin kanssa

​

Nyt voit tuoda maalauksiasi myyntiin! Myyntipaikkana on Kuusistonsalmi-niminen isohko huone, jonne mahtuu jopa kaksikymmentä myyjää teoksineen. Teokset on varminta tuoda ja laittaa esille laatikoihin, joista ostajat voivat niitä selailla. Töitä voi myös levittää pöydille. Teosten taakse pitää laittaa tekijän nimi ja teoksen hinta. Myös laatikon päähän on syytä laittaa oma nimi. Voit jäädä itse myymään, mutta paikalla olo ei ole välttämätöntä. Myytyjen teosten tuotosta tulee 10 % provisiona yhdistykselle.

​

Jäsenten toivotaan myös lahjoittavan teoksiaan ”Maksa mitä haluat” -laatikkoon, jonka tuoton yhdistys lahjoittaa tuplattuna Kaarinan MLL:lle.

Laatikot töineen tuodaan Kaarina-talolle samaisena lauantaina klo 9.00–10.00. Teokset tuodaan myyntiin omalla vastuulla. Ostokset tehdään käteisellä. Myymättä jääneet työt haetaan pois tilaisuuden päätyttyä klo 14.00 samana päivänä 9.12. Samalla tilitetään mahdolliset myyntitulot.

Ilmoittaudu myyntitapahtumaan pe 1.12.2023 mennessä Leena Keski-Ojalle tekstiviestillä (050 5050844) tai sähköpostitse (keskioja.leena@gmail.com).

edelfelt.jpg

LUENTO ALBERT EDELFELTISTÄ torstaina 16.11. klo 18.00

Kaarina-talossa

Luennoitsijana taidehistorioitsija, FM Leena Reinilä

Luento toteutetaan yhteistyössä Kaarinan kaupungin kanssa, joten se on kaikille avoin ja maksuton.

TERVETULOA!

Vainio esitteen kuva.jpg

ABSTRAHOITUA MAALAUSTA KORISTON TALLEILLA

viikonloppuna 28.-29.10.23

​

Kaarinan Taideyhdistys ry järjestää viikonloppukurssin Koriston Talleilla (Prännikatu 1, Kaarina) 28.-29.10.2023 klo 10.00 -15.00. Opettajana toimii taidemaalari Tiina Vainio. Maalaamme valoja, varjoja ja massoja. Voit pelkistää kohteen tasaväristen alueiden sommitteluksi tai ehkä teet pointillisen tai impressionistisen teoksen. Kohteesi voi olla esim. luonnonmaisema tai kaupunkimaisema tai vaikka asetelma. Voit toteuttaa teokset haluamallasi tavoin maalaten (öljy, akryyli, akvarelli), voit käyttää pensseleitä, palettiveistä tai vaikka rättejä. Piirtäenkin on mahdollista työskennellä.

Taideyhdistys tarjoaa molempina päivinä kahvit. Ota itse mukaasi eväät. Ilmoittautumiset Tuula Halttuselle sähköpostitse tai tekstiviestillä (halttunen.tuula@gmail.com, p. 040 7201036) 23.10.23 mennessä.

SYKSYINEN MAALAUSVIIKONLOPPU

Vuolahden leirikeskuksessa

Kaarinan Kuusistossa

la 30.9. - su 1.10 klo 10–15

Tule maalamaan luonnon ääreen Vuolahteen (Leiritie 22, Kaarina). Maalausviikonlopussa ei ole erikseen opettajaa/opetusta, vaan maalaamme vapaasti toisiimme tukeutuen. Leirikeskuksen sisätilat ovat mukavat ja valoisat, ympäröivä luonto avautuu metsään ja merelle.

Tapahtuma on jäsenille maksuton, muille 20 €. Ota omat eväät mukaan. Yhdistys tarjoaa kahvit ja pullat. Riittävän tarjoilun vuoksi ilmoittaudu Tuula Halttuselle, halttunen.tuula@gmail.com tai 040 720 1036 ma 25.9. mennessä. Jos unohdit ilmoittautua, voit kuitenkin tulla tupsahtaa paikalle. Kimppakyytikin on keksitty!

KUVIEN NÄYTTÄMÖLLÄ Kaarina-talossa

2.–29.9.2023

Näyttelyyn ilmoittautuminen alkaa tänään! Ilmoittautumisia vastaanottaa Leena Keski-Oja, keskioja.leena@gmail.com tai puh. 050 5050 844. Muista kertoa teoksen nimi, tekniikka, valmistumisvuosi ja koko. Yksi työ/osallistuja. Näyttelymaksu 10 €/henkilö. Maksu suoritetaan Kaarinan taideyhdistyksen tilille FI62 5710 8340 0145 24 viitenumerolla 23074. Koska näyttely on tarkoitettu vain yhdistyksen jäsenille, tarkistamme, että jäsenmaksu on maksettu.

Näyttelytyöt tuodaan Kaarina-taloon pe 1.9. klo 15–15.30, jonka jälkeen alkaa pystytys.

Näyttelyn purku pe 29.9. klo 18–19.

Rauhallinen mielenmaisema,

hellyttävä kohtaaminen

vai laajoja siveltimen vetoja

ja värien ilotulitusta.

Kuvien näyttämöllä

kaikki on mahdollista

puutarha.jpg

KESÄINEN MAALAUSTAPAHTUMA KUUSISTOSSA

Maanantaina 10.7.2023 klo 11–16

Heinäkuun 10. päivänä, Suomen Kuvataiteen päivänä, meillä on Maalaustapahtuma Kirsti Palmun pihalla Kuusistossa, Vadelmakatu 2. Kirsti on pihasuunnittelija, joten hänen puutarhansa on todella kaunis, runsas ja monipuolinen. Jokainen löytää sieltä maalattavaa.

Maalaustapahtuma on maksuton ja kaikille avoin. Voit tulla myös kokeilemaan maalausta. Paikalla on sopivia tarvikkeita, värejä ja siveltimiä.

Taideyhdistys tarjoaa kaikille salaattia, grillimakkaraa ja kahvia.

Kuvataiteenpäivä 10.7. on Helene Schjerfbeckin syntymäpäivänä. Vuosittain heinäkuinen maalaustapahtuma järjestetään yli viidelläkymmenellä paikkakunnalla.

P.S. Pääset perille myös Turusta Paraisille kulkevalla bussilla no 801. Saaristotiellä noin 1 km Kuusistonsalmesta on saaren ainoat liikennevalot. Jää pois liikennevalojen jälkeisellä pysäkillä. Kävele oikealle menevää Kuusistonkaarta pitkin parisataa metriä ja oikealla on Vadelmakatu 2.

​

Paikalle pääsee seuraamalla avoin tapahtuma kylttejä.

Tervetuloa!

AKVARELLIKURSSI Märkää märälle

16.-17.9.2023 Koriston tallilla

Tervetuloa syksyn ensimmäiselle maalauskurssille Koriston Tallille. Opettajana on kuvataiteilija, KuM Reija Palo-oja. Akvarellikurssilla tutustumme inspiroivaan märkää märälle-tekniikkaan. Maalaamme lauantaina 16.9. ja sunnuntaina 17.9. klo 10-15.

Tässä ilmaisuvoimaisessa tekniikassa maalataan märälle paperille vedellä ja värillä. Voit maalata herkkiä läpikuultavia pintoja sekä tunnelmaltaan vahvoja teoksia. Teoksissa    korostuu sattuman, luovuuden ja heittäytymisen lisäksi värioppi sekä tekniikan merkitys. Kurssilla teemme monipuolisesti pieniä harjoituksia sekä 2-4 teemallista teosta (esim. abstrahoitu maisema). Kurssi tarjoaa inspiroivia lähtökohtia työskentelyyn sekä se sopii hyvin aloittelijoille että akvarellimaalausta aiemmin harrastaneille.

Tarvitset kurssille: akvarellivärit, siveltimiä, akvarellipaperia esim. Fabriano, Canson, Arches, Daler&Rowney, mielellään koko A3 ja 300 g/m2. Vesikuppi 2-3 kpl (0,5 - 1 l.), suihkupullo, rulla talouspaperia / luonnonsieni, materiaalit luonnosteluun, lisäksi maalausalusta (vaneri tai muu vettä kestävä alusta / jätesäkki).

Kaarinan Taideyhdistys tarjoaa kahvin/teen/mehun ja pullat. Ota mukaan oma eväät,  käytössä on myös mikro. Pidämme molempina päivinä puolen tunnin lounastauon.

Kurssin hinta jäsenille on 40 € ja ei-jäsenille 50 €. Maksu tulee suorittaa ennen kurssin alkua taideyhdistyksen tilille FI62 5710 8340 0145 24 käyttäen viitenumeroa 23087.

Sitovat ilmoittautumiset Marianne Montoselle montonenmarianne@gmail.com tai tekstiviestinä 040 526 5849 viimeistään 8.9.2023.

Tervetuloa mukaan!

NÄYTTELYMATKA UUTEENKAUPUNKIIN la 20.5.2023

Uudessakaupungissa tutustumme Taidetalo Pilvilinnaan ja Bonk-museoon.

Taidetalo Pilvilinna on täynnä huumoria, iloisia värejä, Raija Nokkalan naivistista taidetta ja ruusujen tuoksua. Pilvilinnan seinät, lattiat ja katot on maalattu kuvia täyteen niin talon sisä- kuin ulkopuoleltakin.

Bonk-museo on huikea matka mielikuvituksen maailmaan. Sen tarina sai alkunsa Alvar Gullichsenin ideasta. Oy Bonk AB on kuvitteellinen perheyhtiö, jonka ympärille on kehkeytynyt kokonainen historia. Bonkin toimintavapaat koneet ja tarinat saavat vierailijan väkisinkin hymyilemään.

AIKATAULU

Lähdemme lauantaina 20.5. klo 9.00 Kaarinasta kirjaston ja Lidlin väliseltä parkkipaikalta.

Pilvilinnassa olemme noin klo 11.00–12.30. Opastus kuuluu museokäyntiin.

Lounas klo 13.00–14.30 Gasthaus Pookissa, jossa on tarjolla runsas, monipuolinen saaristolaislounas pitäen sisällään kalaisan salaattibuffet´n, lämpimän pääruoan sekä jälkiruoan ja kahvin.  Hinta 22 €.  Jokainen maksaa itse lounaansa.

Tutustuminen klo 14.45–15.30 Bonk-museoon, jossa opastus. Museokäynnin jälkeen lähdemme kotimatkalle, Kaarinassa olemme viimeistään klo 18.

Bussimatka on jäsenille ilmainen, ei-jäsenet maksavat matkasta 20 €. Museokortti ei käy kumpaankaan paikkaan.

Bonk-museokäynnin opastuksineen (8 €/henkilö + 30 €) yhdistys tarjoaa kaikille, mutta Taidetalo Pilvilinnan 8 euron pääsymaksun maksaa jokainen itse.

Toisin sanoen jäsenet maksavat yhdistyksen tilille 8 € ja ei-jäsenet 28 € ma 15.5. mennessä. Tilin numero on FI62 5710 8340 0145 24 ja viitenumero 23061.

Sitovat ilmoittautumiset Marianne Montoselle tekstiviestinä 040 526 5849 tai sähköpostina montonenmarianne@gmail.com aikaisintaan 24.4. ja viimeistään perjantaina 5.5.2023.

HUOM. Ilmoita myös, tuletko saaristolaislounaalle Gasthaus Pookiin sekä mahdolliset ruoka-aineallergiat.

ARPAJAISET paluumatkalla

Järjestämme paluumatkalla arpajaiset. 1 arpa 2 €, 3 arpaa 5 €, joten varaa käteistä mukaan. Arpajaisvoittoja voi tuoda matkalle lähdettäessä linja-autoon. Kiitos!

Toimintakalenteri 2023_Päivitetty 18.4.PNG
2Toimintakalenteri 2023_Päivitetty 18.4.PNG